rehabtraning.blogg.se

En blogg om ett tidigare träningsfreak som skadade sig ordentligt och kämpar fortfarande med rehabträning. Rullstolen är min följeslagare men attans vad mycket annat jag kan göra. Bloggen är tänkt som inspiration av träning mat och återhämtning.

En vecka till.

Publicerad 2016-05-15 21:09:45 i Allmänt,

Tiden bara rinner iväg.
 
Den här veckan har jag fyllt 45 och haft lite kalas.
 
Jag har haft bilen på lackkonservering och den blev som ny både utanpå och inuti. 
 
Träning har det varit dåligt med pga nacken som vi prioriterat hos sjukgymnasten.  I torsdags så tränade vi lite och behandlade lite.
 
Helgen har varit lugn och en vän med make kom och hälsade på. Jättetrevligt för det var verkligen jättelängesen vi sågs. Idag söndag har vi städat ur skafferiet vilket var välbehövligt och sedan åkte vi och slängde skräpet flaskor mm med en gång.
 
Jag har mediterat efter Youtube klipp och det rullade på flera olika efter varandra så jag låg nog och gjorde avslappning i närmare 60 minuter vilket var JÄTTESKÖNT. Måste göra detta minst en gång om dagen. Tack kära Monica för tipset 😊
 
Jag har forskat i olika sätt att få hjälp med nacken som olika massage klassisk eller ngt special och så mailade jag en naprapat. Får se var jag kan få hjälp någonstans jag vill nämligen ha träning hos sjukgymnasten annars tappar jag resten av kroppen och det vill jag inte göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

zanna

En glad kvinna som vill leva så balanserat som möjligt men.....går det.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela